Páginas

miércoles, 25 de noviembre de 2009

Hoy es miercoles, ¡buen día!



Ser nacido en una familia, " els barajes ", y en un pueblo, Montserrat, me ha librado de ser antitaurino, profundo. Seguramente por mi carácter y las maneras, formas, de encarar las cosas, algunas superfluas otras de más calado, estaría detrás de una pancarta a la puerta de cualquier plaza de toros.


La puta afición, difícil de explicar, fácil de vivir, te invade, penetra, difícil de extirpar, cada vez con menos argumentos con los que justificar. Tu lo ves como algo íntegro, sin manipulación, puro, personal pero que te agrada compartir. Te sientes como la pieza clave de la transmisión, te acuerdas de los tuyos que te la inculcaron, atas la leyenda a la pasión, al sentimiento, al respeto, y tantas otras pequeñas cosas que engrandecerán un poco más el legado a transmitir.


Todo esto está muy bien pero la realidad que se percibe es otra. El antitaurinismo de los "taurinos" es cada vez más feroz, descarado, atrevido, impúdico, no tienen verguenza, porque no la conocen. Adornan bien el pastel, lo hacen apetitoso por fuera,  pero no te dejan  morder en el centro pues esta pudriendose. Han convertido el misticismo en " rapiñeo ", la seriedad en golferia, la historia para ellos se reduce a la cueva de Alí-Babá, la prudencia en osadia, la integridad en delincuencia, la sapiencia en analfabetismo, en fin le están dando la vuelta a esto con la consiguiente huida de muchisima gente incluida la juventud.

Por Valéncia  ...  Bien.  Encantados de la vida y contentos con los que tienen que llevar la nave a puerto seguro. El nuevo esperpento, lo estamos viviendo tipo fotonovela cuando aqui estamos acostumbrados a obras rápidas tipo sainete, resultado del " pensat i fet ". Hay nerviosismo y se estan metiendo en un callejón de dificil salida. Hasta los del Fandi huelen el pufo.
 Los del pairo perderemos con resignación alguna unidad, hartos y hastiados se van, paciencia y en Febrero corriendo a por el abono. No escarmentamos.
                          
           LA DIGNIDAD NUNCA SE VENDE                                        
ADOLFO CAMPOS

                            

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Vaig asistir a la tertulia del passat dijous a ’Algemesí, que resultà interessant de veres. Si bé, pensava deixar el meu comentari a l’entrada correspondent, passen els dies i el deixe a esta entrada “Hoy es miércoles, buen dia” demoledora i carregada de raó.
Respecte la tertulia, molt sucosos els comentaris sobre el plec de la plaça de bous de VLC. La meua conclusió es que uns, els politics, estan simplement al nivell dels seus companys de la terra (gurtels/grans events/conxaveos/ferraris..) i la posició de força de la tele de pagament es simplement vomitiva.
Però els empresaris, per la seua part, no es queden arrere. Com es possible, que de 4 aspirants, 3 no cumplixguen perfectament els requeriments sol•licitats? Algú digué, llevant-los culpa, que es tracta de taurins i no de expertes juridics… Pense jo que es tracta o es deuria tractar d’empresaris moderns, amb un equip de primera… I damunt, l’aspirant no desitjat, Serolo, es l’únic que si ho cumpleix!!! Absolutament genial!!! Si eixes cases grans, Casas/Choperita/Boluda fan eixes cagades, que qualsevol alumne de 1er de dret havera resolt, que no faran en el dia a dia, quan tenen el cul pelat d’anar a concursos? Fets com este confirmen que el real i únic culpable de la situació de la tauromaquia es l’empresariat.
Em semblen també increibles qualsevol defensa a la TV de Molés… però cavallers, si es tracta d’una tv de pagament!!!
Sobre el tema Morante-CV, em semblava molt estrany i abocat al fracàs, tant pels antecedents com per el fet de compartir-lo amb un altre torero… No puc entendre com un torero de “grup A”, de “xampions”, no tinga un apoderat en exclusivitat… La deliciosa anécdota “buscando cobijo a las 5am” ho explica tot. La meua aposta es que esta unió no acabarà bé.
Hi hagué un punt que em deixà confús. Adolfo Campos des de la taula parlà, per a mí amb tota la raó, del fet anacrònic de que, a les fires, les entrades valguen igual quan toreja JT que el dia de, per exemple, Angel de la Rosa i Javier Rodriguez –amb tot el respecte, obvi-… La meua sorpresa va ser que, entre el públic hi havien opinions contraries…No entenc rés.
En resum, que la tertulia se me va fer curteta…
Salutacions i avant amb el blog.
Joe-Algemesí

Paco Montesinos dijo...

Moltes gràcies pel teu comentari, fa molta falta gent que se involucre a la festa del bous, i bona senyal es que la tertúlia es quedará curta. Una altra vegada pots fer el comentari a la entrada que vullgues al ser aprobat va al seu lloc encarà que siga anterior.
Moltes gràcies, de nou. Un abraç, ja es saludarem en alguna ocasió.